29
Apr
12

The manipulation of cognitive biases and heuristics in the creation of commitment : Schwenk, Charles R : Free Download & Streaming : Internet Archive

See on Scoop.itBounded Rationality and Beyond

Inducing commitment: is an important concern for executives attempting to implement strategies. In this paper, the author develops a model of the process by which executives can encourage commitment in contributors through the promotion of specific cognitive heuristics and biases. Three specific hypotheses from this model are tested within Staw’s (1981) escalating commitment framework.

See on archive.org

Annunci

0 Responses to “The manipulation of cognitive biases and heuristics in the creation of commitment : Schwenk, Charles R : Free Download & Streaming : Internet Archive”



  1. Lascia un commento

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione /  Modifica )

Google photo

Stai commentando usando il tuo account Google. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione /  Modifica )

Connessione a %s...

Questo sito utilizza Akismet per ridurre lo spam. Scopri come vengono elaborati i dati derivati dai commenti.


Time is real? I think not

aprile: 2012
L M M G V S D
« Mar   Mag »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Commenti recenti

Lorenzo Bosio su Un testo che trascende le sue…

Inserisci il tuo indirizzo e-mail per iscriverti a questo blog e ricevere notifiche di nuovi messaggi per e-mail.

Segui assieme ad altri 1.160 follower

Latest Tweets

Annunci

%d blogger hanno fatto clic su Mi Piace per questo: